بررسی جلسات فنی برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو-راهبرد معاصر
احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای در تهران علت مسمومیت تعدادی از اهالی رضوانشهر چه بود؟ تمدید مهلت پذیرش اسناد بستری مشمول تأخیر بازنشستگان کشوری تا پایان شهریورماه چه تعداد زائر ایرانی در عربستان حضور دارند؟ ۴ تذکر ضروری درباره "بار حجاج ایرانی" در فرودگاه مدینه سامانه ثبت‌نام اسکان تابستانه فرهنگیان باز شد واکنش وزارت بهداشت به سخنان ظریف درباره واکسن کرونا رصدعملیات بازرسی مقر منافقین درفرانسه به‌طور زنده توسط ایران مذاکره با طرف عربستانی برای مشارکت حجاج ایرانی در انتخابات اعلام زمان انتخاب رشته دانش‌‌آموزان+ جزئیات تشکیل پرونده قضائی برای سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور/ شناسایی اموال مالک کوروش کمپانی جزییات پرداخت «بیمه سلامت» بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون توضیح هواشناسی درباره افزایش اشعه UV در کشور هشدار سازمان بازرسی به شبکه بانکی درباره نرخ سود سپرده‌ها دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود

بررسی جلسات فنی برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو

جلسات فنی کارشناسان شرکت مترو و اداره کل استاندارد تهران برای راه اندازی آسانسور ایستگاه های مترو آغاز شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۰ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 11
کد خبر: ۱۴۱۹۳۲

به گزارش راهبرد معاصر، پیرو برگزاری نشست اخیر مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران و نوری مدیرکل استاندارد استان تهران، مقرر شد جلسات فنی منظم و هفتگی بین کارشناسان این دو مجموعه پیگیری شود تا مسأله راه اندازی آسانسور ایستگاه‌های ساخته شده خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ شبکه مترو تهران حل شده و این سرمایه‌های زیرساختی در اختیار افراد کم توان جسمی و حرکتی قرار گیرد.

به دنبال مباحث مطرح شده در رسانه‌های جمعی و نیز مطالبه عمومی در خصوص راه اندازی آسانسورهای تعبیه شده در ایستگاههای موجود شبکه مترو که هنوز مجوز بهره برداری نگرفته و تعداد آنها به حدود یکصد آسانسور می‌رسد، هفته گذشته نشستی بین مدیرعامل شرکت مترو تهران و مدیرکل استاندارد استان تهران برگزار شد.

در این جلسه ضمن بحث پیرامون یافتن راهکاری برای رفع دغدغه‌های مشترک طرفین، مقرر شد کارشناسان ذیصلاح از دو طرف، طی جلسات فنی هفتگی به تعاریف مشترکی از الزامات راه اندازی آسانسورها دست یابند.

این اقدام مهم و تأثیرگذار به منظور بهره‌مندی ایمن و اصولی از آسانسورهایی است که در خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ ساخته شده اما تا کنون مجوز بهره برداری نگرفته‌اند.

امکاناتی که تعداد آنها ۹۷ دستگاه بوده و هزینه اجرای سازه به همراه خرید تجهیزات آن در مجموع بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود اما تا به امروز بلااستفاده باقی مانده‌اند.

بسیاری از کارشناسان علت اصلی این امر را فقدان تعریف شاخص‌های مخصوص استاندارد آسانسور ایستگاه‌های مترو دانسته و عنوان می‌دارند برای فضاهای زیرزمینی اینچنینی، لزوماً باید معیارهای بهره برداری خاصی تعریف شود.

این در حالی است که در حال حاضر ۱۸۰ دستگاه آسانسور در خطوط یک، ۲ و ۵ مترو پایتخت فعال بوده و اداره کل استاندارد استان تهران همواره رویکرد مثبتی در بهره‌مندی هرچه سریع‌تر شهروندان از امکانات رفاهی اینچنینی داشته است./ مهر

کلمات کلیدی: مترو آسانسور
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده